Digital disconnection
specific trainingWhat will I take away from the digital detox course?
Digital disconnection is a right that all company employees have to not connect to any digital device, for any professional reason, outside of their working hours.
Not disconnecting digitally has negative repercussions on the physical and psychosocial health of workers. This situation, in addition to negatively influencing people’s well-being, directly affects production.
In this training, we offer guidelines and recommendations aimed at workers so that their rest periods are truly effective and they achieve total digital disconnection in the workplace.
We also provide companies with information about their obligations towards their staff in terms of digital disconnection, providing them with tools to implement an internal disconnection policy and regulate their actions regarding staff rest periods in accordance with legal regulations.
Both the rights of staff and the obligations of companies will be highlighted with the aim of improving staff health, resulting in more efficient production and avoiding possible penalties for companies.
Online mode
Duration: 3 hours
Price: 24,75€/student.
Face-to-face mode
Duration: 3 hours
Price: 42,90€/student.
Certificate of accreditation
By a consultant on gender equality and opportunities
100% refundable course
We manage your subsidised training
Open online edition
Course available
Teaching Guide
Module 1. Applicable regulations
- Unit 1. National regulations
- Unit 2. Rights to digital disconnection
Module 2. Digital disconnection and health
- Unit 3. Psychosocial risks
- Unit 4. Productivity and rest
- Unit 5. Disconnection and work-life balance
Module 3. How to apply Digital Disconnection?
- Unit 6. Digital disconnection protocol
- Unit 7. Exceptions and limitations
- Unit 8. Recommendations for rest and holiday time
- Unit 9. Apps for digital disconnection
GOALS
- Inform companies about the regulations on digital disconnection.
- Provide staff with resources to manage their rest times with regard to digital disconnection.
- Raise awareness of the importance of staff enjoying effective breaks for both their health and productivity.
- Identify difficulties that prevent digital disconnection from being implemented.
Metodología

Gamificación
En nuestros cursos apostamos por la gamificación, por lo que complementamos la formación teórica con actividades divertidas que ayuden a consolidar los conocimientos.

Trabajo en grupos

Casos reales
Profesorado

Ana López Ramos
Agente de Igualdad
Graduada en Psicología y especializada en Psicología del Trabajo, las Organizaciones y los Recursos Humanos, así como en la aplicación de la Psicología Positiva en los entornos laborales.
Con formación específica en perspectiva de género, así como en temas como el lenguaje inclusivo, género y salud, intervención en igualdad de oportunidades, perspectiva de género en sociología...
Actualmente, su trayectoria profesional incorpora la perspectiva de género al estudio de los riesgos psicosociales y a las intervenciones con organizaciones. Además es investigadora en el grupo GeST (Género, Salud y Trabajo) de la Universidad Jaume I de Castellón.
Por un mundo donde seamos socialmente iguales, humanamente diferentes y totalmente libres. Rosa Luxemburgo
Técnica en Promoción de Igualdad de Género, con formación específica en Igualdad de Oportunidades para la aplicación práctica en servicios sociales y en políticas de igualdad para empresas.
Además, consta con formación para la implantación de técnicas y recursos para colectivos con necesidades educativas especiales.
Actualmente se dedica a desarrollar formación en igualdad de oportunidades y se dedica a la elaboración e implantación de diversos cursos basados en la inclusión y en la perspectiva de género.
Que nada nos limite. Que nada nos defina. Que nada nos sujete. Que la libertad sea nuestra propia sustancia. Simone de Beauvoir.

Jennifer Artiaga Mateos
Promotora de Igualdad
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Otras Formaciones
Como sabemos, toda intervención se deriva de las deficiencias observados durante la fase de evaluación previa. Por lo tanto, a raíz de los resultados del diagnóstico realizado podemos combatir las discriminaciones y/o fomentar la igualdad en la organización mediante otras actuaciones.









































